تاریخچه ساعت کلکسیونی برند دوکسا
DOXA was founded in 1889 in the heart of one of Switzerland's major and most inventive watch making areas, the canton (district) of Neuchatel's Jura Mountains.
شرکت ساعت سازی دوکسا (DOXA) در سال 1889 در مرکز یکی از بزرگترین و مبتکرترین ناحیه های ساعت سازی در سوئیس ، منطقه کوه های نوشاتل تاسیس شد.
Today DOXA brings to the industry a perspective forged over a century of often pioneering watch design.
امروزه DOXA برای این صنعت، یک چشم انداز برای طول قرن آتی در طراحی ساعت به ارمغان آورده است.
The founder
Georges Ducommun (1868-1936), the founder of DOXA, was born in Le Locle among the Jura hills of canton Neuchatel in Switzerland. He was one of 13 children of a poor family. At the age of 12, he became an apprentice in a manufacture specialised in casing-up watch movements.
موسس این شرکت آقای جِروگِس دُکمُن (Georges Ducommun) (1868-1936)، در Le Locle بین تپه های Jura منطقه کانتول نوشاتل در سوئیس متولد شده بود. او یکی از 13 بچه یک خانواده فقیر بود که در سن 12 سالگی، او کارآموز یک کارخانه تولیدی تخصصی که قالب سازی موتور ساعت مچی را انجام می داد شد.
He started his own watch repair business when he was 20. He worked hard to set up his business, walking the 10 kilometers to La Chaux-de Fonds to deliver his products personally, even in the depth of winter.
او کار تعمیر ساعت را وقتیکه 20 ساله بود شروع کرد. او برای راه اندازی تجارت خودش به سختی کار کرد، او فاصله 10 کیلومتر را تا La Chaux-de Fonds جهت رساندن محصولات شخصیش پیاده طی می کرد، حتی در سرمای شدید زمستان.
The success of his watches enabled him to live in Chateau des Monts, today home of the world-renowned Le Locle horological museum. From there he made the daily journey to his factory by carriage.
موفقیت های او در ساعت سازی او را قادر به زندگی در کوه های دِ شَتو ( Chateau des) کرد، به طوری که امروزه خانه اش به عنوان یک موزه مشهور Le Locle horological در جهان می باشد. از آنجاییکه او سفر روزانه را به کارخانه خود توسط کالسکه درست کرد.
DOXA & Sportscars...
When the first horseless carriages appeared, George Ducommun became one of the region's first owners of an automobile. He had a garage built on his property and his own petrol pump...
DOAX و ماشین های ورزشی
وقتیکه اولین کالسکه بدون اسب پدیدار شد، آقای جِروگِس دُکمُن (Georges Ducommun) یکی از اولین مالکین یک اتومبیل در آن ناحیه شد. او یک گاراژ در ساختمان خود ساخت و یک پمپ بنزین برای خودش داشت.
At the beginning of the 30's, the fast evolution of aircraft and automobile industry put pressure on the watch-making industry; it was one of the greatest challenges ever for the watch manufacturers.
در شروع سی روز اول، سریعترین انقلاب صنعتی هواپیما و اتومبیل فشاری را بر روی صنعت سازی گذاشت، آن یکی از بزرگترین درگیری ها حتی برای کارخانه های ساعت سازی بود.
As an astute industrialist and passionable automobile owner, Georges Ducommun reacted to the evolving car racing market and started to develop instrument-panel clocks for cars (and aircraft). For those, he used a high-grade 8-day watch movement, which he had patented in 1908.
به عنوان صنعتگر دقیق و یک مالک اتومبیل پرشور ، آقای جِروگِس دُکمُن (Georges Ducommun) به تکامل بازار اتومبیل مسابقه ای دست پیدا کرد و شروع به ارتقا ساعت های پنل ساعت برای اتومبیل ها (و صنایع هواپیما) کرد. برای این منظور، او از یک موتور ساعت هشت روزه با کیفیت زیاد استفاده کرد، که او این پنل را در سال 1908 ثبت کرد.
The greatest automobile manufacturer of that age, BUGATTI, equipped its famous race cars with DOXA 8-day movement instruments.
بزرگترین کارخانه تولیدی اتومبیل در آن دوره، کارخانه بوگاتی (BUGATTI)، که مشهورترین ماشین مسابقه اش را با پنل ساعت هشت روزه تولید شده توسط شرکت DOXA مجهز کرد.
DOXA, Sportscars & Rallye Timers
The tight and emotional relationship between the automobile and watch-making industry has a long tradition and dates back to the beginning of the 20th century.
DOXA، ماشین های ورزشی و تایمرهای مسابقه رالی:
رابطه تنگاتنگ و عاطفی بین اتومبیل و صنعت ساخت ساعت یک سنت طولانی و قدمت قدیمی نسبت به اوایل قرن 20 دارد.
It was in the year of 1911, when the first board watch decorated early automobile dashboards.
آن در سال 1911 بود، وقتیکه اولین صفحه ساعت روی داشبورد اتومبیل دکوربندی شد.
Watch manufacturers put all their effort in the production of precise high-quality time-pieces for automobile dashboards in order to play a part in the evolving car racing industry.
صاحبان کارخانه های ساعت سازی تمام تلاش خود را در تولید قطعات با کیفیت ساعت برای داشبورد اتومبیل ها جهت به راه انداختن قسمتی از تکامل صنعت ماشین مسابقه ای به کار گرفتند.
DOXA's contribution to time-measurement in the race car history was the integration of its 1908 patented high-grade 8-day watch movement in the legendary instrument-panel board watch, nowadays known under the name DOXA 8-DAYS.
نقش شرکت DOXA در اندازه گیری زمان در تاریخچه ماشین های مسابقه با ادغام کیفیت بالای ساعت 8 روزه اش در افسانه صفحه پانل ابزار ساعت بود ثبت شده و این روزها تحت نام DOXA 8-DAYS شناخته می شود.
انداختن قسمتی از تکامل صنعت ماشین مسابقه ای به کار گرفتند.
DOXA's contribution to time-measurement in the race car history was the integration of its 1908 patented high-grade 8-day watch movement in the legendary instrument-panel board watch, nowadays known under the name DOXA 8-DAYS.
نقش شرکت DOXA در اندازه گیری زمان در تاریخچه ماشین های مسابقه با ادغام کیفیت بالای ساعت 8 روزه اش در افسانه صفحه پانل ابزار ساعت بود ثبت شده و این روزها تحت نام DOXA 8-DAYS شناخته می شود.
DOXA 8-day movement instruments
This high-grade legendary 8-day movement patented in 1908 by George Ducommun, DOXA’s founder. The complicated movement has a power reserve of 8 days as the name implies. Each metal piece of the high-quality movement, each timer is assembled individually
ابزار ساعت DOXA 8-day
این ساعت افسانه ای با کیفیت (ساعت 8 روزه) در سال 1908 توسط آقای George Ducommun، موسس شرکت DOXA ثبت شد. موتور پیچیده این ساعت که انرژی را به مدت هشت روز نگه می دارد، و به همین دلیل است که این ساعت را ساعت 8 روزه نامیده اند. هر قطعه فلزی با کیفیت موتور این ساعت طور خاص سر هم شده است.